tisdag 17 mars 2015

Säljer; Tele2, Amhult2, Axfood, Investor m.fl.

Saker och ting kan förändras snabbt. Igår "tvingades" jag sälja av en hel del aktier för att öka mitt fria kapital. Inom en relativt snar framtid (inom 2 år) kommer vi att behöva byta boende till något större. Planen var från början att spara ihop till en lämplig kontantinsats, men nu verkar det som boendeplanerna sker tidigare än beräknat. Jag ser det som högst troligt att vi kommer få en redig sättning inom 2 år och vill således inte ta en onödig risk att "tvingas" sälja när kurserna är lägre än idag.

De som följt mig ett tag vet att jag har ganska spretigt innehåll och är (extremt?) väldiversifierad på åtminstone den svenska marknaden.

Följande aktier har sålts;


  • Tele2 - Hela innehavet
  • 203 Web Group - Hela innehavet
  • Amhult 2 - Hela innehavet
  • Cortus - Hela innehavet
  • Axfood - Hela innehavet
  • Avanza Bank - Hela innehavet
  • Hufvudstaden - ca 50 % av innehavet
  • Investor - Hela innehavet
  • Realty Income - Hela innehavet
  • Proctor Forsiktirng - Halva innehavet
  • Didner & Gerge Småbolag - Hela innehavet
Har även köpt Spiltan Räntefond för att slippa ha cash ligga löst på ISK:en.

Bundet i längre placeringar har jag nu ca 185 000 (marknadsvärde). Skall försöka hinna uppdatera portföljen också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar