måndag 3 februari 2014

Sålt Peab

Sålde Peab idag till kurs 40,81 till förmån av stabilare aktier. Peab har rört sig uppåt ganska mycket sista tiden och jag är inte helt säker på att kommande rapport kommer att tas emot väl av marknaden. Som utdelningsaktie har Peab dessutom visat sig vara ganska svajig sista åren. Utdelning har förvisso getts men har fått sänkas p.g.a. minska vinst etc. Jag skulle inte bli jätteförvånad om utdelningen sänks även i år. Kan mycket väl tänka mig att kliva in i Peab igen, men vill först se hur deras kommande rapport ser ut.

2 kommentarer:

  1. Du får hålla ögonen öppna i morgon. Då kommer rapporten från Peab. En utdelningshöjning mot 2 kr och direktavkastning på 5% igen vore inte så dumt och är något jag håller tummarna för.. ;)

    SvaraRadera
  2. Yes, jag kan absolut tänka mig att köpa tillbaka aktien om rapporten ser trevlig ut! Jag får väl hoppas på höjning av allt utan kursen i så fall ;)

    SvaraRadera