torsdag 29 augusti 2013

Min egen gratismat

Min spartanska middag idag var nästan helt gratis. Potatisen som jag satte för några månader sedan har vuxit till sig fint under sommaren. Till min egna nypotatis hade jag egenodlade ärtor, egenodlad sallad och ett örtsmör gjort på egenodlad persilja, egenodlad dill och vitlök. De som köper färska kryddor vet att det lätt kan springa iväg i pris när en örtkruka kostar runt 20 kronor. Enkelt, gott och somrigt om än lite "fattigt". Hade jag inte ätit min middag själv utan med någon annan hade grillat kött passat exemplariskt till.

Fortsatta nergångar på OMXSPI idag. Fortsätter det såhär ett tag till kanske jag äntligen kan hitta lite fina köplägen i mina aktier jag har under uppsikt.







Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar