onsdag 31 juli 2013

Förväntad utdelning 2014

Idag tog jag mig friheten att räkna ut vad min förväntade utdelning blir nästa år för aktiekonto ett. Jag tror att mina beräknar är hyfsat realistiska, men jag hoppas såklart att utdelningen skall bli något högre på några av innehållen. Finns flera utdelningar som jag är lite tveksamma till. Sett ur ett utdelningsperspektiv får jag konstatera att om flera av mina innehav går emot min ganska försiktiga prognos måste jag avväga om jag måste sälja av några av dessa. De stora frågetecknen (som har större inverkan) är främst Avanza & Ratos. Jag hoppas de lyckas hålla en hög och hållbar utdelning.

Förväntad utdelning 2014
Fram till och med april-maj, då de flesta utdelningar sker, kommer jag med alla säkerhet ha köpt en hel del aktier utöver detta innehav, men då troligen i mitt nyöppnade ISK-konto.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar